EN

SV

Search
Close this search box.

Onnistunut viestintä edellyttää hyvää suunnittelua

10.9.2024

Seura- ja yhdistysväki pohti viestinnän koukeroita Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry:n hallinnoiman Uutta virtaa -hankkeen järjestämässä koulutusillassa Elinkeinotalolla Seinäjoella. Viestinnän asiantuntija Tuomas Rauhala (kuvassa) neuvoi hahmottamaan viestinnän suunnitelman paperille, oli kysymys sitten pienemmästä tai isommasta kokonaisuudesta.
– Aloitan itse monikanavaisen viestintäprosessin kirjoittamalla tietojeni pohjalta informatiivisen ja selkeän tekstin. Teksti toimii hyvänä pohjana uutiselle, mediatiedotteelle, sometekstille ja esimerkiksi videokäsikirjoitukselle, kertoi Rauhala.

Kuvituksen ja viestintäkanavien valinnan jälkeen on järkevää laatia aikataulu ja harkita myös mainonnan tarve.

Viestinnän kolme tasoa

Rauhala toi esille myös viestinnän kolme tasoa: tiedon tarpeeseen vastaaminen, kiinnostuksen herättäminen ja tunnettuuden kasvattaminen sekä tunneyhteyden luominen ja kasvattaminen (brändin syntyminen).

Verkkosivujen sisällöllä ja toimivuudella on hänen mielestään suuri merkitys.
– Mitä selkeämpi teksti ja selkeämmät kuvat, sitä parempi. Tuokaa esiin ihmisiä ja tarinoita. Panostakaa verkkosivuihin, ohjeisti Rauhala.

                     

    

Scroll to Top